Auto-moto Sport

Sve vezano za ostale sportove...rukomet,odbojka,vaterpolo,tenis,hokej,atletika....
Acimir
Senior Member
Senior Member
Posts: 2468
Joined: 14 Oct 2007
Location: crveno-beli grad Vicenza

Auto-moto Sport

Postby Acimir » 15 Jan 2008

......

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

A lepse je sa nekim pulom :wink:
Image

User avatar
KK_Bosna
Moderator
Moderator
Posts: 11167
Joined: 03 Aug 2007
Club: Heimir Hallgrímsson
Location: Reykjavík
Contact:

Postby KK_Bosna » 15 Jan 2008

gledo sam predtavljanje novog bmw bolida. djeluje jako mocan

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

Za Acu, tesko da ce Milos u F1 i ako ode bice verovatno test vozac.To sam objasnio u topkiku koji je izbrisan :wink:
Image

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

KK_Bosna wrote:gledo sam predtavljanje novog bmw bolida. djeluje jako mocan


A imaju i respektabilne vozace.Kubica i Hajnfeld.Potencijalno prijatno iznenadjenje.





Predstavljen BMV Zauber F1.08 PDF Print E-mail

U Minhenu je danas BMV Zauber predstavio F1.08 s kojim će nastupati u narednoj sezoni. U nemačkoj ekipi se nadaju da će F1.08 biti dovoljno dobar da smanje zaostatak za vodećim timovima i da će se u 2008. godini bore za pobede.

Nakon službenog predstavljanja, F1.08 će kompletirati nekoliko krugova na specijalnoj stazi u BMV Veltu.

"Od stvaranja nove ekipe pre dve i po godine pa do danas, preÅ¡li smo prilično dugačak put." rekao je Å¡ef ekipe Mario Tajsen.

"Imali smo dve dobre sezone i puno smo napora uložili u novi bolid. F1.08 uključuje sve Å¡to smo naučili i iskusili kroz protekle dve godine. Biće to, joÅ¡ jednom, veliki korak."

Iako u 2008. godini nameravaju zabeležiti prvu pobedu, Tajsen je još jednom naglasio složenost tog zadatka.

"Sigurno će biti teÅ¡ko, jer su dve ekipe ispred nas najjače i najiskusnije. Napraviće veliki korak, zato se mi moramo popraviti viÅ¡e nego oni. Napredovali smo u protekle dve godine i uveren sam da joÅ¡ jednom možemo smanjiti razliku."

Sa F1.08 u novoj sezoni takmičiće se Nik Hajdfeld i Robert Kubica.

"Mislimo da su oni najbolji vozači. Prilično sam siguran da će se joÅ¡ mogu popraviti. Pa čak i ove godine, s obzirom da bi bolid trebao biti superiorniji u odnosu na ono Å¡to su imali proÅ¡le godine. Odnosi između vozača i inženjera su dobri. Vozače vidim kao ključne ljude tehničkog odeljlenja, a sa Nikom i Robertom sigurno ćemo napredovati."

BMV Zauberov tehnički direktor Vili Rampf ubeđen je da će F1.08 biti dovoljno dobar za borbu na samom vrhu poretka. No, kao i ostatak BMV-ove ekipe, oprezan je u predviđanjima, s obzirom da je napredak rivala joÅ¡ nepoznat.

"Nakon onoga Å¡to smo videli rezultate simulacija i testiranja iz vazduÅ¡nog tunela, mislim da smo sa F1.08 prilično samouvereni i radujemo se pozitivnim rezultatima." rekao je Rampf na službenom predstavljanju novog bolida u Minhenu.

"Sigurni smo, ali sve zavisi od konkrencije, a u Melburnu ćemo videti koliko su oni jaki. No, sigurni smo u proizvod kojeg sada gledamo."

Rampf je rekao da su u BMV-u naporno radili kako bi za 2008. godinu kreirali stabilan bolid.

"Vrlo, vrlo sam uzbuđen jer znam da su ljudi u fabrici zadovoljni napretkom." komentarisao je Hajdfeld. "Ovo je najlepÅ¡i bolid kojeg sam ikad video. To ne znači niÅ¡ta za brzinu, ali radujem se periodu koji je ispred nas."

"Za mene kao vozača, ovako je mnogo uzbudljivije i zabavnije. Bolid okrećete gasom. Uz to, nedostaju i drugi sistemi. Videćete viÅ¡e greÅ¡aka koje bi trebale stvoriti viÅ¡e uzbuđenja."Dodaje Hajdfeld.
Image

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

Image
Image

User avatar
sarma i proja
Web Admin
Web Admin
Posts: 61602
Joined: 02 Aug 2007
Contact:

Postby sarma i proja » 15 Jan 2008

Tesko, ipak ima on godina, nema neke ekstra uspehe, za nase uslove da, ali za F1... Ne verujem da ce napredovati vise od test vozaca, sto bi bio uspeh
Crvena zvezda, doktor Čović, Mića Pavkov - sveto trojstvo.

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008


Ferari najbrzi na Jerezu danas PDF Print E-mail

Danas u Jerezu većina timova je obavila testove. Dan je započeo pljuskovima, da bi se staza osuÅ¡ila oko 1:30h prema lokalnom vremenu.

Testove je obeležilo ukupno osam crvenih zastava, koje su prouzrokovali Masa, Fetel, Burdoa, Nakadžima, Pike(2) i Glok (2).

Samo BMV nije bio prisutan na testu jer su predstavljali novi bolid u Nemačkoj.

Rezultati testiranja:
poz. vozač ekipa najbrže vreeme krugovi
1. Raikonen Ferari 1:19.846 59*
2. Masa Ferari 1:20.123 42*
3. Pedro de la Rosa
Meklaren-Mercedes 1:20.548 54*
4. Fetel Toro Roso-Ferari
1:20.732 40
5. Kovalainen Meklaren-Mercedes 1:20.936 48*
6. Burdoa Toro Roso-Ferari
1:20.997 47
7. Rosberg Viliams-Tojota 1:21.143 47
8. Truli Tojota 1:21.314 84*
9. Pike Reno 1:21.696 41
10. Kultard Red Bul-Reno
1:21.746 49
11. Liuci Fors India-Ferari
1:23.035 44
12. Nakadžima Viliams-Tojota 1:23.134 42
14. Glok Tojota 1:24.351 56
14. Rositer Super Aguri-Honda
1:34.862 10
Image

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

sarma_i_proja wrote:Tesko, ipak ima on godina, nema neke ekstra uspehe, za nase uslove da, ali za F1... Ne verujem da ce napredovati vise od test vozaca, sto bi bio uspeh


Evo kako trenutno stanje stoji.Super Aguri trenutno nema ni jednog vozaca osim test vozaca.Mozda tu upadne, ali da sam na njegovom mestu je bi se pre uglavio u neki bolji tim cak kao i test vozac.Trenutno bez test vozaca je upravo BMW Zauber, kao i Vilijams , Red Bul, Toro Roso.
Image

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 15 Jan 2008

Kratka biografija: Senna


Ayton Senna da Silva (21.03.1960. - 01.05.1994.) , poznatiji kao Ayrton Sena bio je brazilski vozač koji je osvojio prvenstvo F1 tri puta. Od mnogih je smatran najvećim vozačem ikada. I nakon pogibije 1994., dan danas on ostaje jedan od najvoljenijih osoba u Formuli 1, iako je tijekom karijere bio kontroverzniji no Å¡to su neki htjeli priznati.

Rodio se u Sao Paolu. Kao sin bogatog brazilskog zemljoposjednika, brzo je razvio zanimanje za moto-sportove. Ohrabren od strane oca, koji je bio entuzijast utrkivanja, Senna je sjeo za upravljač svog prvog kartinga kada je imao 4 godine. UÅ¡ao je u karting prvenstvo s navrÅ¡enih 13 godina. 1977., osvojio je Južnoameričko prvenstvo u kartingu, a bio je drugoplasirani u Svjetskom prvenstvu viÅ¡e puta, no nikad pobjednik.

1981. je doÅ¡ao u Europu, gdje je nastupao u britanskoj Formulu Ford 1600, koju je osvojio. Ostavio je također i majčino rodno prezime, Senna, poÅ¡to je "da Silva" vrlo često u Brazilu. 1982. Senna je kombinirao dva prvenstva - britansku i europsku Formulu Ford 2000 - i osvojio oba. Osvojio je i prestižni Macau Grand Prix. U F3 prvenstvu 1983. je nadmaÅ¡io Martina Brundlea i osigurao mjesto u momčadi Toleman-Hart 1984. godine. Njegov talent nije proÅ¡ao nezapaženo, a posebno je impresionirao tijekom kiÅ¡nih uvjeta na GP Monaca. Slijedeće godine se pridružio momčadi Lotus i osvojio svoj prvi GP u Portugalu, 21.04.1985. u Estorilu, pod teÅ¡kim uvjetima na stazi.

1988., Senna dolazi u McLaren, a Alain Prost mu postaje timski kolega. Međusobno natjecanje između Senne i Prosta je bilo očito, i kulminiralo je brojnim dramatičnim incidentima na stazi. Dvojac je osvojio 15 od 16 utrka u 1988., a Senna je pri tom osvojio svoj prvi naslov prvaka. Iduće godine, međusobni rat se intenzivirao fizički na stazi i psiholoÅ¡ki izvan staze, a Prost je osvojio prvenstvo 1989. godine, nakon neslavnog incidenta u Suzuki. 1990. je donijela Prosta u Ferrari, a kraj sezone je bio samo zamjena uloga protekle.

Prije početka kvalifikacija, Senna je zamijetio da se prva startna pozicija nekorektno nalazi na prljavoj strani staze. Intervenirao je u svezi toga, ali nakon osvajanja polea, zatekao je nepromijenjeno stanje. Na startu je Prost proÅ¡ao do prvog mjesta, ali kada je skretao u desno, shvatio je da se Ayrton "zalijepio" u njega. Obojica su uklonjena sa staze, a Senna je osvojio naslov prvaka 1990. Ayrton je poslije govorio kako je to bila osveta za 1989.. Za noge, to je bila demonstracija zapanjujućeg cinizma i zbog čega je dobio puno kritika. Bio je optužen za uvođenje "videogame" mentaliteta "pobjede pod svaku cijenu" u sport, posljedica čega se puno puta očitovala kod njegovog nasljednika, Michaela Schumachera.

Na stazi, Senna je znao biti grub, pokazujući krajnju odlučnost i preciznost, posebno u kvalifikacijama, disciplini u kojoj je bio nenadmaÅ¡an kao nitko prije ni poslije njega. Na kiÅ¡i, Senna nije imao nikoga za protivnika, a u Donnington Parku 1993., prezentirao je svoje izuzetne vjeÅ¡tine vožnje po kiÅ¡i, ponizivÅ¡i svoje suparnike, vozeći inferiorniji bolid. Startao je s 5. pozicije i doÅ¡ao na prvu prije kraja 1. kruga, te na kraju pobijedio. Senna je također pobijedio i u Monacu 6 puta, zbog čega je i prozvan titulom "Gospodar Monaca".

1994. Senna odlazi iz slabaÅ¡nog McLarena i dolazi u tadaÅ¡nji top-tim, Williams-Renault. Nije uspio zavrÅ¡iti svoje prve dvije utrke, iako je u oba slučaja imao prvu startnu poziciju. 01. svibnja 1994., sudjelovao je u trećoj utrci za momčad na Grand Prixu San Marina. Po treći put je zauzeo prvu startnu poziciju, no ovaj put utrku neće dovrÅ¡iti.

Tog vikenda, posebno je bio uznemiren dvama događajima: u petak, tijekom jutarnjeg treninga, Sennin sunarodnjak, tada početnik, Rubens Barrichello stradao je u ozbiljnoj nesreći koja ga je udaljila od utrke. Senna je posjetio Rubensa u bolnici (preskočio je preko zida iza bolnice, nakon Å¡to su mu doktori zabranili da ga posjeti), nakon čega se uvjerio da je potrebno preispitati sigurnosne standarde. U subotu, pogibija Rolanda Ratzenbergera na treningu je joÅ¡ viÅ¡e aktualizirala to pitanje i čak navela Ayrtona da razmisli o povlačenju iz F1.
Ironično, proveo je svoje posljednje jutro na sastanku sa svojim kolegama vozačima, odlučan zbog Ratzenbergerove nesreće, da preuzme novu dužnost da vodi vozačko udruženje za sigurnost, koje bi nadgledalo sigurnosne promjene u F1. Kao najstariji vozač, zamoljen je (i pristao je) da preuzme ulogu vođe ovog pokuÅ¡aja.

Vodio je u 6. krugu, kada je na stazu iziÅ¡ao safety-car radi nesreće na stazi. Tek Å¡to se SC sklonio sa staze, Sennin bolid je napustio stazu u zavoju Tamburello i udario u betonski zid. Telemetrija je pokazala da je sa staze iziÅ¡ao sa 186mph i da je uspio usporiti bolid do 135mph, u manje od dvije sekunde, no to nije bilo dovoljno. FIA i talijanske vlasti i dalje tvrde kako Senna nije poginuo na stazi, nego da je umro u bolnici, gdje je bio prebačen helikopterom, iako su liječnici trenutno izveli hitnu traheotomiju, prije no Å¡to su ga pomaknuli. Mnogi vjeruju, kako to nije bilo tako, te da jedini razlog zaÅ¡to Senna nije bio odmah proglaÅ¡en mrtvim, leži u činjenici da bi to uzrokovalo prekid utrke. FIA je tu koncepciju odbacila kao neosnovanu teoriju konspiracije. Senni je bilo 34 godine.

Manjak informacija nakon njegove smrti, rezultirao je brojnim spekulacijama o razlozima uzroka pogibije. Na početku je bilo rečeno da je jedna od otrgnutih guma udarila njegovu glavu, Å¡to je uzrokovalo fatalne ozljede. Kasnije, spekuliralo se da je ogromna promjena u brzini uzrokovala jaki trzaj glave od čega je stradao mozak. Druga teorija je bila brzo napuÅ¡tena, jer se na Senninoj kacigi vidjela određena pukotina tik poviÅ¡e vizira kod desnog oka. To je opet vodilo do teorije da je djelić ovjesa probio kacigu, Å¡to je najvjerojatnije pravi uzrok smrti i općenito prihvaćena teorija.
Treća, također ozbiljna teorija: Senna je udario glavom u betonski zid prilikom udara bolida. Kaciga nije mogla biti efikasna zbog siline udara, Å¡to je Senni uzrokovalo viÅ¡e trauma, koje su dovele do srčanog i respiratornog aresta.

2000. postumno je primljen u "Inernational Motorsports Hall of Fame".

2001., televizijski dokumentarac "Kritično: Smrt Ayrtona Senne" je prikazan na Channel 4. Program je obuhvatio dostupne podatke iz Senninog bolida da bi se rekonstruirao redoslijed događaja koji su doveli do smrtonosnog udara.

Emisija je zavrÅ¡ila zaključkom da je neobično duga vožnja SC-a smanjila pritisak u Senninim gumama , Å¡to je uzrokovalo spuÅ¡tanje bolida. Kako je bolid uÅ¡ao u Tamburello, izgubio se ground effect, Å¡to je smanjilo downforce i grip. Senna je instinktivno korigirao bolid, no tada su se downforce i grip iznenada vratili, zbog čega je izletio sa staze („underbody stall effect“). U emisiji su zaključili - da Senna nije bio tako dobar vozač, njegove reakcije na proklizavanje ne bi bile toliko brze, te da je možda mogao preživjeti nesreću. (moram napomenuti da se s ovim uopće ne slažem i držim nevjerojatnim, op.p.)

Kakogod, oni koji su radili sa Sennom drže da ovo nije njemu slično. Takvo Å¡to se nikada prije ni poslije nije dogodilo u F1.

Postoje drugi, jednakovrijedni uzroci, koje treba razmotriti – Senna nije volio poziciju stupa upravljača u odnosu na njegovu poziciju u sjedalu, i učestalo je tražio da se to promijeni.

Drugi faktor je zabrana koriÅ¡tenja pomoći računalno aktivnog ovjesa koji je doveo Williams do naslova prethodne godine. Sada se Senna naÅ¡ao u bolidu boreći se zajedno sa svojim inženjerima da se prilagodi toj zabrani. Patrick Head i Adrian Newey su pristali na Sennin zahtjev da se skrati osnova upravljača na FW16, ali nije bilo vremena da se proizvede nova cijev, nego se pribjeglo skraćivanju postojeće, ali s ojačanim prstenima. Mnogi vjeruju, na osnovu video dokaza - na kojima se vidi da Senna okreće upravljač lijevo i desno, dok se prednji kotači ne miču – da je greÅ¡ka u upravljačkom sustavu glavni uzrok nesreće. Kasniji sudski proces doveo je do mnogobrojnih kontroverznih situacija, no o tomu neki drugi put.

Momčad Williamsa je provela mnoge godine na sudu s talijanskim tužiteljima, pod optužbom da su krivi za smrt Ayrtona, ali nisu proglaÅ¡eni krivima i nikakve sankcije nisu poduzete protiv Williamsa.

Njegova smrt je od strane većine Brazilaca smatrana nacionalnom tragedijom. Senna je pokopan na groblju „Cemetrio do Morumbi“, u njegovom rodnom Sao Paolu.

Izvan staze, Senna je bio iznimno religiozan i suosjećajan čovjek. Nakon njegove smrti, njegova obitelj je osnovala „Ayrton Senna Foundation“, organizaciju s ciljem pomaganja siromaÅ¡nim mladim ljudima u Brazilu i svijetu. Rezultat: Senna nastavlja utjecati i na suvremeni svijet i postao je izvor nade milijunima svoji sunarodnjaka i primjer profesionalizma i humanosti onima koji ga se sjećaju.

„2004. godine (deset godina nakon njegove smrti, brazilski mediji su pročeÅ¡ljali cijeli Sennin život), knjiga naziva „Ayrton: Razotkriveni heroj“ je objavljena u Brazilu (originalno: „Ayrton: O Heroi Revelado“). Knjiga razmatra nekoliko putova Sennine karijere, i sadrži mnogo nikad napisanih informacija o njegovom privatnom životu. Kako naslov sugerira, knjiga „razotkriva“ humanu stranu heroja.
Mnogo knjiga je napisano o životu i smrti ovog legendarnog vozača, koji nastavlja i dalje biti inspiracija milijunima ljudi.

Ayrton Senna
Aktivne godine u F1: 1984 - 1994
Timovi: Toleman, Lotus, McLaren, Williams
Startova: 161
Osvojena prvenstva: 3
Pobjede: 41
Postolja: 80
Pole: 65
Najbržih krugova: 19
Prvi GP: Brazil 1984.
Prva pobjeda: Portugal 1985.
Posljednja pobjeda: Australia 1993.
Posljednji GP: San Marino 1994.
Image

User avatar
sarma i proja
Web Admin
Web Admin
Posts: 61602
Joined: 02 Aug 2007
Contact:

Postby sarma i proja » 16 Jan 2008

Miloš Pavlović korak bliže Formuli 1
Sreda, 16. januar 2008. 21:37

Srpski vozač Miloš Pavlović u predstojećoj sezoni će se takmičiti u glavnoj i azijskoj seriji GP2 šampionata, koji većini vozača predstavlja poslednju stepenicu na putu ka Formuli 1.

Poslednja tri prvaka ovog takmičenja, Niko Rozberg, Luis Hamilton i Timo Glok danas su svi članovi "najbržeg svetskog cirkusa".

Dvadesetpetogodišnji Pavlović potpisao je ugovor sa španskom ekipom BCN Competicion, čije je sedište u Barseloni, a klupski drug biće mu Turčin Džejson Tahinči.

Pavlović će tako postati prvi Srbin u istoriji GP2 šampionata. On je 2007. zauzeo treće mesto u Formuli Reno, a imao je priliku da se upozna sa nekolicinom evropskih staza, na kojima će se takmičiti i 2008.

Nekadašnji osvajač Svetskog kupa u karting vožnji prvi put će sesti u bolid novog tima već u subotu u Dubaiju, gde će 26. januara biti održana i prva trka nove sezone, što se tiče azijske serije.

Ukoliko ispuni očekivanja, Pavlović će dobiti šansu i u glavnom GP2 prvenstvu. Početak tog takmičenja zakazan je za kraj aprila.
Crvena zvezda, doktor Čović, Mića Pavkov - sveto trojstvo.

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 18 Jan 2008

Izgleda da Milos ide u GP2.Mada je demantovao vesti da je sve gotovo.Jos se pregovara i o F1.
Image

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 24 Jan 2008

Pavlovic se bas nije usrecio sa svojim novim timom.

GP2 i GP2 Azija: Å ansa života za MiloÅ¡a Pavlovića

Å panci su vest objavili 14. januara: tim BCN kompetision potvrdio je da će MiloÅ¡ Pavlović za njih nastupati u GP2 Azija i GP2 Å¡ampionatu. Vozački tandem u azijskoj seriji upotpuniće Turčin Džejson Tahinčioglu, a u klasičnoj će, pored Pavlovića, nastupati i Italijan Paolo Marija Nočera. Tako je dvadesetpetogodiÅ¡nji srpski trkač doÅ¡ao do etabliranog predvorja Formule 1, a deset azijskih i dvadeset jedna evropska trka konačno će odrediti dalji tok njegove karijere: biće to ili F1, kao ciljani vrh, ili ipak neka od rezervnih solucija.

GP2 je "serija-hranilac", "zavrÅ¡na Å¡kola" i poslednja stepenica pre Formule 1. Od 2005. to je uvertira za pretežnu većinu F1 vikenda, a od ove godine, započinje osvajanje azijske publike i tržiÅ¡ta. Podvarijanta, GP2 Azija, ustanovljena je u proleće 2007. i njene trke voziće se pred publikom od Bahreina do Indonezije. Kad je međunarodni automobilizam u pitanju, komercijalni i sportski potencijal ovog gigantskog regiona prvi je prikazao A1GP Å¡ampionat. On je pružio priliku vozačima iz nacija bez trkačke tradicije da izgrade ime i status i da se tako preporuče za neko od inače teže dostižnih mesta u viÅ¡im kategorijama. Taj recept u "mrtvoj" sezoni preuzeće i GP2.

Kalendar novog, zasebnog takmičenja podrazumeva pet rundi u periodu između januara i aprila, sa početnim i zavrÅ¡nim trkama u Emiratima (Dubai). SrediÅ¡njicu prvenstva čine trke u u Indoneziji (Sentul), Maleziji (Sepang) i Bahreinu (Sakir). Na Sepangu i Sakiru ukrÅ¡taju se putevi F1 i GP2 Azija Å¡ampionata. U ovoj seriji vozi se bolid Dalara GP2/05, za internacionalnu je predviđen novi automobil.

Klasična GP2 serija, uz jedan izuzetak, pratiće Formulu 1 i startovaće 26. aprila u Barseloni. Nakon nje, slede trke u Istanbulu, Monte Karlu, Valensiji (autodrom "Rikardo Tormo"), Manji-Kuru, Silverstonu, Hokenhajmu, BudimpeÅ¡ti, na ulicama Valensije, Spa FrankorÅ¡ampu, a sezona se zavrÅ¡ava 20. septembra u Monci. Iz rasporeda je vidljivo da će Pavlovićevo poznavanje staza doći do izražaja tek kada GP2 krene sa svojim evropskim programom.
"Lična karta" GP2

Za svega tri sezone postojanja, GP2 izgradila je visoku reputaciju i u F1 orbitu lansirala svog prvog Å¡ampiona i viceÅ¡ampiona, Nika Rozberga i Heikija Kovalainena. Nakon 2006, u elitu su se probili Luis Hamilton i Nelson Anđelo Pike, a proÅ¡la godina vratila je u F1 Tima Gloka, ali i ubacila Kazukija Nakadžimu, inače Å¡estog u konačnom poretku. Dvosmernu prolaznost pilota između dvaju Å¡ampionata potvrđuju, između ostalih, i Pantano, Bruni, Jani i Spid.

Svojim stubovima serija smatra bolid visokih performansi, sporiji samo od onih u Formuli 1, Čempkaru i Indikaru, kontrolisane troÅ¡kove (centralizovana nabavka delova, isti smeÅ¡taj za sve), "predstavu" koju publika dobija (dve trke za vikend, obavezan pit-stop, inverzni start), bezbednost (i bez podataka o ispunjavanju FIA standarda, ono Å¡ta je Ernesto Vizo preživeo u Manji Kuru govorilo bi dovoljno) i status trening-baze i odskočne daske za sve aspirante na Formulu 1, bilo da se radi o vozačkom, inženjerskom ili nekom drugom poslu.

U GP2 seriji bolidi su identični: voze se Dalara Å¡asije sa Renoovim (Mekahrom) V8 motorima koji, uz broj obrtaja ograničen na 10.000, razvijaju 600 KS. Maksimalni obrtni moment je 470 Nm pri 8.000 o/min, a krajnja brzina je 325 km/h. Menjač je Å¡estostepeni, poluautomatski sekvencijalni, sa komandama na klackalicama iza volana. Svi koriste standardne slik Bridžston pneumatike. Aerodinamika celog automobila jako je svedena, poenta je u snazi i mehaničkom prianjanju. Taj koncept odabran je namerno, kako bi u tehnički identičnim uslovima u prvi plan izaÅ¡lo vozačko umeće. U prethodnim godinama smo baÅ¡ zahvaljujući tom pristupu videli blisko trkanje i direktne duele.

Svaka runda GP2 prvenstva, izuzev one u Monaku, sastoji se od dve trke. Prva je glavna, dužine neÅ¡to preko 180 kilometara, i startni redosled određuje se kvalifikacijama. Na nju se primenjuje standardna FIA raspodela bodova 10-8-6-5-4-3-2-1, s tim Å¡to osvajač pol pozicije dobija dva dodatna, a vlasnik najbržeg kruga u trci jedan poen. Obavezan je jedan pit-stop, radi zamene guma. Rezultat prve diktira startni raspored za drugu, sprint trku, minimalne dužine 120 km, uz inverzne pozicije osam prvoplasiranih. U kraćoj trci bodove osvajaju Å¡estorica najboljih, ali po sistemu 6-5-4-3-2-1, uz njih i pilot koji izveze najbrži krug. Tako se obezbeđuje i sportska ujednačenost, a odluka o pobedniku Å¡ampionata po pravilu pada tek za vreme poslednjeg trkačkog vikenda.

Uvod u sezonu klasične GP2 serije ima smisla pisati tek kada bude poznato ko će za koju ekipu nastupiti. Među već potvrđenim imenima, najviÅ¡e obećavaju Luka Filipi i Roman Grožan u Art gran pri timu, Sebastijan Buemi, pilot Ardena, Cuber, koji će voziti za Minardi-Pike, kao i Bruno Sena, koji u iSportu, ekipi proÅ¡logodiÅ¡njih prvaka, treba da slavnom prezimenu doda konstantne rezultate. Videćemo može li d'Ambrozio da zablista u DAMS-u kao Å¡to je briljirao u proÅ¡logodiÅ¡njoj Formuli Master i Å¡ta na tom istom mestu ima da pokaže Tojotin F1 tester, Kamui KobajaÅ¡i. Ko će biti piloti Super Nova, DPR i Rejsing inženjering timova joÅ¡ uvek se ne zna.

U azijskoj i "standardnoj" GP2 seriji vozači nisu isti, ova prva ima zadatak i da promoviÅ¡e i iskuÅ¡a talente koji moraju da dokažu internacionalnu klasu. To malo komplikuje stvari, ali moguća konfuzija trebalo bi da se razveje već posle prve ili druge trke. Počinjemo od najzanimljivjih: postavu iSporta čine Sena i Čandhok, za ART i ovde vozi Grožan. Za Kampos nastupa Vitalij Petrov, Super Nova je angažovala Danca Bakeruda, DAMS ima identičan tandem kao i u GP2 (d'Ambrozio i KobajaÅ¡i). Ardenov glavni adut je Buemi, a na nekoj vrsti probe biće Pakistanac Adam Kan, koji je postao poznat nastupajući za svoju zemlju u A1GP prvenstvu; FMS u vatru stavlja Rumuna Herka, a Trajdent će priliku pružiti Letoncu Å legelmilhsu i Kinezu Tungu. Italijani Puljizi i Bonanomi voziće za Minardi-Pike, Å panac Souček za DPR, a jedini pravi azijski tim za azijsko takmičenje jeste ekipa Meritus sa Filipijem i JoÅ¡imotom.
BCN: istorijat i ličnosti

Pavlovićev tim predstavićemo detaljnije. BCN je relativno mlada ekipa, osnovana je 2002, a svoje najslavnije trenutke imala je u Internacionalnoj F3000 u sezoni 2004, kada je Enriko Tokačelo jedini predstavljao kakvog-takvog izazivača nadmoćnijem duetu Ardena, Liuciju i Dornbosu. U sendviču između ove dvojice pilota, Tokačelo će te godine biti viceprvak, a BCN će zauzeti drugo mesto u plasmanu timova.

Međunarodnu F3000 zamenila je GP2 serija, BCN je u nju uÅ¡ao sa Ernestom Vizom i Hirokijem JoÅ¡imotom, ali je pad na ekipno deveto mesto bio bolno razočaranje posle viceÅ¡ampionskog plasmana iz 2004. Status kvo i pozicija 9 zadržani su i naredne, 2006, iako su među pilotima bili i Glok i Filipi. Slobodan pad nastavljen je proÅ¡le godine, kada je BCN sezonu zavrÅ¡io na poslednjem, trinaestom mestu. Kinez Ho Pin Tung izvezao je celu sezonu, a u drugom kokpitu izmenjivali su se Sakon Jamamoto, Markus Nimela i Henri Karjalainen. Mera sunovrata je i pad u broju osvojenih timskih bodova: 2005. osvojeno je 45, 2006. stiglo se do 24, a za poslednji i najsiromaÅ¡niji saldo od samo 4 poena zaslužan je Tung, trojka sa vrućeg sediÅ¡ta bolida broj 18 nije osvojila niÅ¡ta.

Å ef ekipe je Argentinac Enrike Skalabroni, čovek koji u karijeri baÅ¡ i nije pozlatio stvari kojih se dodrinuo. Njegovi najslavniji F1 dani vezani su za doba od 1985. do 1989, provedeno na mestu pomoćnika Patrika Heda u Vilijamsu. Sledila je godina na čelu dizajna Å¡asije Ferarija, u fazi uspona "propetog konjića", a već krajem 1990. nalazimo ga u Lotusu. Kasniji viÅ¡ekratni pokuÅ¡aji da za različite ekipe kreira F1 automobile nisu rezultirali ničim opipljivim. Skalabroni je sarađivao i sa Pežoom, u radu na sportskom prototipu, i kao tehnički direktor Azijateka u vreme preuzimanja Pežoovih F1 motora. PoÅ¡to nikad nije dospeo u priliku da se vrati u Formulu 1, posvetio se nižim kategorijama i sada je, sa ekipom BCN na samom dnu lestvice GP2 timova. Odavde, valjda, može samo da bude bolje.

Kako su timske kolege uvek prvi, a često i najveći konkurenti, osvrnimo se i na njih. U GP2 Azija seriji, Pavloviću će druÅ¡tvo praviti Džejson Tahinči, Turčin iz engleskog Bristola. Tahinči ima ogromno iskustvo u GP2 seriji, budući da je u njoj nastupao 2006. i 2007, ali je obe sezone zavrÅ¡avao bez osvojenih poena. U karijeri mu je pomoglo i to Å¡to mu je otac predsednik Turskog moto-sport saveza, kao i činjenica da je, vozeći za Fizikelinu FMS ekipu, ovoj doneo moćno sponzorstvo turske naftne kompanije Petrol Ofisi. PoÅ¡to Tahinči drži neslavan rekord sa najvećim brojem učeÅ¡ća u GP2 bez ijednog osvojenog poena, svako instant upoređenje njegovih i MiloÅ¡evih rezultata moglo bi da zavara. Na "velikoj sceni", Pavlovićev kolega je dvadesetdvogodiÅ¡nji Italijan Paolo Marija Nočera. Rimljanin je proÅ¡le godine osvojio Italijanski F3 Å¡ampionat (Å¡est pobeda, pet pol pozicija), a u prethodnim sezonama takmičio se u evropskim i italijanskim F3000 i F3.

U momentu nastanka ovog članka, u Dubaiju je vožen treći od predviđena četiri dana testiranja pre starta GP2 Azija Å¡ampionata. Prvog dana, računajući i prepodnevne i popodnevne vožnje, najbrži je bio Grožan, a drugi Souček. Filipi je imao četvrto, Sena peto vreme, a MiloÅ¡ Pavlović bio je devetnaesti sa 2,303 sekunde zaostatka za Francuzom. Tahinči je bio 25. i pretposlednji, 1,1 sekundu sporiji od MiloÅ¡a. Drugi dan proba obeležio je Luka Filipi, Grožan je bio drugi, a Sena četvrti. Pavlović je imao dvadeseto vreme, 2,112 sekundi sporije od najbržeg, i opet je bio brži od timskog kolege. Sam BCN tim ne pridaje preveliki značaj ovim rezultatima, poÅ¡to su vozači prolazili kroz unapred zacrtani program, gde ultimativno brz krug nije bilo prioritet.

Neki MiloÅ¡evi konkurenti iz pređaÅ¡njih sezona već su proÅ¡li kroz Formulu 1, ili su sada u njoj, mnogi su već ostvarili zanimljive rezultate u drugim trkačkim serijama. Pavlović je u međusezoni 2006/2007 testirao za Durango GP2 tim i tada se dogodilo niÅ¡ta. Ovog puta situacija se izmenila i srpski trkač stigao je na sudbonosnu stepenicu na putu ka svom snu.

Pavlović je proÅ¡le godine izjavio da bi sigurno rado vozio GP2, ali je kao problem istakao novac, poÅ¡to jedna sezona u takmičenju koÅ¡ta milion evra. Nabrajajući Å¡ta mu je sve potrebno da bi se pozicionirao među velikima, MiloÅ¡ je kazao: "Znam samo da mi treba samo jedna perfektna godina. To znači da imam sva finansijska sredstva, pobednički tim i posle sve dolazi samo od sebe." Kako stvari izgledaju, sredstva bi trebalo da su tu, BCN, znamo, nije pobednički tim joÅ¡ od 2004, a Å¡ta će biti dalje, pokazaće sam Pavlović. Bolja Å¡ansa od ove očigledno se nije pojavila, pa je i ovakvu valja oberučke prihvatiti.

Posle nacionalnih, italijanskih i međunarodnih karting takmičenja, Formule Vokshol junior i Formule Vokshol, Evropske, Engleske i Italijanske F3, Svetske Nisan i Nisan lajt serije i tri godine Svetske Reno serije, doÅ¡lo je doba za istinsku lakmus-probu. MiloÅ¡u je, očigledno, suđeno da GP2 seriju upozna sa teže strane, poÅ¡to će voziti za njenu najslabiju ekipu, ali prečicama nije gazio ni ranije. Već i nacionalni faktor, kao i činjenica da nijedan Srbin nije stigao do tih eÅ¡elona auto-sporta, bili bi dovoljni da Pavloviću pružimo blanko podrÅ¡ku. A kad iza svega stoji i ogroman, sizifovski trud, ceo život investiran u 17 godina temeljno izgrađivane karijere, razloga za to ima joÅ¡ i viÅ¡e.
Image

User avatar
Livnjak
Retired Admin
Retired Admin
Posts: 4615
Joined: 02 Aug 2007
Club: KK Livno
Location: Livno
Contact:

Postby Livnjak » 24 Jan 2008

Gavri wrote:Izgleda da Milos ide u GP2.Mada je demantovao vesti da je sve gotovo.Jos se pregovara i o F1.


hahaaha

medju daleko najlosijima je u GP2u, iza sebe ima samo jos neke arape, a cak je ovaj turcin iz njegovog tima uvik brzi!
Prije ce Marin Colak potpisati za Ferrari, nego Milos za Force India i co.!
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

balota wrote:Troglav > Hajduk, Hajduk = Barcelona, Troglav > Barcelona...

Gavri
Hall of Fame
Hall of Fame
Posts: 28109
Joined: 03 Aug 2007
Contact:

Postby Gavri » 24 Jan 2008

Kako je brzi, kada do sada nikad nije vozio GP2.

Bio je 3. u generalnom plasmanu formule reno.Pre 2 sezone sampion tog sampionata je bio Kubica.
Image


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests